Kooperativität in Spielerklärungen zwischen neuzugewanderten Jugendlichen und ihren deutschsprachigen Peers Kollektive Nichtwissensbehauptungen, multimodales Demonstrieren, Identitätsarbeit und Sprachlerngelegenheiten in einem Buddy-Projekt

This article examines how newly immigrated children and adolescents, together with their German-speaking peers, navigate the tension between securing mutual understanding, language learning, and the recognition of positive social identities in explanatory activities. The study is based on video-ethn...

全面介绍

Gespeichert in:
书目详细资料
发表在:Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ
主要作者: Heller, Vivien
格式: Artikel (Zeitschrift)
语言:德语
出版: Philipps-Universität Marburg 2025
主题:
在线阅读:在线阅读
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!

因特网

在线阅读

持有资料详情
索引号: urn:nbn:de:hebis:04-0009-2025-354-8794
复印件 Open Access