Inklusion von Lernenden mit DaZ? Anfangsunterricht und Schriftspracherwerb in sprachlich heterogenen Lerngruppen
Many children speak German as a second language in German schools. Research (e. g., Stanat et al. 2022) points to the fact that there is a huge inequality between these children and children who speak German at home in terms of the achievement of learning goals. Educational policy debates about incl...
Gespeichert in:
| Veröffentlicht in: | Osnabrücker Beiträge zur Sprachtheorie |
|---|---|
| 1. Verfasser: | |
| Format: | Artikel (Zeitschrift) |
| Sprache: | Deutsch |
| Veröffentlicht: |
Philipps-Universität Marburg
2023
|
| Schlagworte: | |
| Online-Zugang: | Online-Zugang |
| Tags: |
Keine Tags, Fügen Sie das erste Tag hinzu!
|
Online
Online-Zugang| Signatur: |
urn:nbn:de:hebis:04-0007-2023-312-8601 |
|---|---|
| Exemplar | Open Access |