Kooperativität in Spielerklärungen zwischen neuzugewanderten Jugendlichen und ihren deutschsprachigen Peers Kollektive Nichtwissensbehauptungen, multimodales Demonstrieren, Identitätsarbeit und Sprachlerngelegenheiten in einem Buddy-Projekt

This article examines how newly immigrated children and adolescents, together with their German-speaking peers, navigate the tension between securing mutual understanding, language learning, and the recognition of positive social identities in explanatory activities. The study is based on video-ethn...

Full beskrivning

Sparad:
Bibliografiska uppgifter
I publikationen:Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ
Huvudupphov: Heller, Vivien
Materialtyp: Artikel (Zeitschrift)
Språk:tyska
Utgiven: Philipps-Universität Marburg 2025
Ämnen:
Länkar:Länkar
Taggar: Lägg till en tagg
Inga taggar, Lägg till första taggen!
headTitle($this->translate('References') . ': ' . $this->driver->getBreadcrumb()); $cites = $this->driver->hasCitations()?$this->driver->getCitations():[]; ?> 0): ?>

No citations were found for this record.