Kooperativität in Spielerklärungen zwischen neuzugewanderten Jugendlichen und ihren deutschsprachigen Peers Kollektive Nichtwissensbehauptungen, multimodales Demonstrieren, Identitätsarbeit und Sprachlerngelegenheiten in einem Buddy-Projekt
This article examines how newly immigrated children and adolescents, together with their German-speaking peers, navigate the tension between securing mutual understanding, language learning, and the recognition of positive social identities in explanatory activities. The study is based on video-ethn...
Gespeichert in:
| 發表在: | Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ |
|---|---|
| 主要作者: | |
| 格式: | Artikel (Zeitschrift) |
| 語言: | 德语 |
| 出版: |
Philipps-Universität Marburg
2025
|
| 主題: | |
| 在線閱讀: | 在線閱讀 |
| 標簽: |
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
No abstracts were found for this record.